00:00:00     21.2.2012     meniny má
icon icon

Newsletter

Aktuálne vydanie

Aktuálne vydanie

Facebook

Projekty a výstavba
25. marec 2013 / rl
V súvislosti s plánmi postaviť na Železnej studienke, nad Partizánskou lúkou, parkovací dom, sme sa pýtali vás, milí naši čitatelia, a aj niektorých poslancov, čo si o tom myslíte. Názory priebežne dopĺňame, prosím VYJADRITE SA.

Rodina Vršková napísla: „Zásadne nesúhlasíme s vybudovaním parkovacieho domu pri Partizánskej lúke. Výstavbou parkovacieho domu sa stratí genius loci daného miesta. Parkovací dom bude prvá takáto väčšia budova a čo bude brániť ďalšiemu rozmachu výstavby v danej lokalite? Bude ešte prečo chodiť na uvedené miesto za oddychom a pokojom? Nestane sa z uvedenej lokality iba ďalšie výstavbou a zahusťovaním zanešvárené miesto. Tak ako sa to stalo v Petržalke, Ružinove na Dlhých dieloch a ďalších miestach Bratislavy, z ktorých práve obyvatelia týchto sídlisk odchádzajú za oddychom a iným vyžitím na Železnú studienku. Nemali by sa mestské časti zamýšľať nad tým aby ich obyvatelia mali tiež možnosť sa v kľude poprechádzať po parku alebo ísť s deťmi na ihrisko namiesto toho, aby povoľovali ďalšie a ďalšie nové domy?“ Keďže prevažná väčšina ľudí sem prichádza s automobilmi v dňoch pracovného voľna, navrhujem na riešenie daného problému nasledovné varianty V Bratislavskom kuriéri je uvedený projekt o výstavbe kancelárskeho komplexu na križovatke Lamačská cesta a Cesta na Červený most so 620 miestami na parkovanie. Väčšina parkovacích kapacít sa bude využívať cez pracovné dni. Nebola by určite priaznivejšie vnímaná firma J&T Real Estate zo strany obyvateľov Bratislavy, keby časť napr. 300 miest poskytla v čase pracovného voľna na parkovanie pre návštevníkov Železnej studienky !? Prečo pri povoľovaní stavieb podobného rozmeru, priamo mestská časť nezaviaže stavebníka k určitému zvýhodneniu, resp. podpore aj iných aktivít obyvateľov mesta? Druhým riešením je parkovisko, ktoré je neďaleko uvedenej lokality, a to parkovisko pri OC Galéria, ktorého vonkajšia časť je väčšinou prázdna. Od OC Galéria na Partizánsku lúku to už nie je ďaleko. Trochu problematický sa javí chodník, ktorý nie je v úplne vyhovujúcom stave. Možno by stálo za úvahu ho zrekonštruovať, resp. vynoviť. Ak niekto ide za športom a aktívnym oddychom ten úsek od parkoviska pri OC Galéria na Partizánsku lúku by nemal byť až tak zásadným problémom. Možným riešením je tiež zmena trasy autobusu č. 43, ktorá by mohla napríklad v dňoch pracovného voľna zachádzať k OC Galéria. Ušetrené prostriedky pri výstavbe parkoviska na Železnej studienke, by sa mohli presunúť na výstavbu parkovacieho domu v blízkosti neďalekej Polikliniky Kramáre, kam chodia bezvládni a ťažko chorí občania, a preto by parkovisko malo väčšie opodstatnenie, ako aj využitie v priebehu celého týždňa. S pozdravom rod. Vršková

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 Vašej otázke je veľmi jednoduchá odpoveď, namiesto výstavby
parkovacieho domu je potrebné doriešiť prístup prostredníctvom m.h.d.
a cyklistami (a nezabudnúť na peších), čo ale v stiesnených pomeroch
znamená, že automobily treba z územia "vytlačiť", otázkou ostanú
motocykle.
Obhajovanie riešenia navrhovaného 2. námestníčkou primátora, hlavnou
architektkou a dokonca i novým, tretím námestníkom sa mi zdá
schizofrenické. Netuším aké odborné relevantné argumenty chce pani
architektka predložiť na podporu takéhoto zlého a neudržateľného
riešenia statickej dopravy na Železnej studničke. Mal som a mám pocit,
že sa vraciame do obdobia spred 10 rokov.

Preferujem komplexné riešenie prístupu k Železnej  vytvorené na pôde
komisie pre dopravu s intenzívnou spoluprácou všetkých troch
zainteresovaných poradcov primátora.

S pozdravom Martin Borguľa

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vážená redakcia Bratislavského kuriéra,

z Bratislavy sa stáva mesto, kde absentujú relaxačné zóny dôkazom čoho je vysoký pretlak na tie, ktoré do teraz prežili a odolávajú developerským záujmom. Železná Studnička je jedným z nich, ktorá po dlhé roky slúži všetkým obyvateľom Bratislavy, vyznavačom turistiky, cykloturistiky, športovcom a iným návštevníkov hľadajúcich relax a oddych. Zmenou ku komfortnejšiemu parkovaniu ako ho nazývajú navrhovatelia projektu parkovacieho domu sa zo vstupnej brány do prírody stane obraz nášho konzumného a pohodlného života. Poznám ľudí, ktorí do teraz nemajú problém sa dopraviťna Železnú studničku MHD alebo na bicykli. Robia to už niekoľko rokov a nevadím im to. Sám patrím medzi nich. Preto som zástancom myšlienky dopravovať sa na tieto miesta výhradne MHD a nie rozširovať parkovacie kapacity, ktoré nás daňových poplatníkov budú stáť zbytočné peniaze a navyše budú hyzdiť okolie. Mesto by malo hľadať voľné parkovacie kapacity v blízkosti vstupu na Železnú Studničku. Napríklad v blízkosti areálu SAV na Starej Dúbravskej ceste. Stačilo by, keby mestská polícia počas víkendov a exponovaných dní vedela odkláňať autom prichádzajúcich návštevníkov práve na tieto neďaleké miesta. Ved ľudia idú do prírody za pohybom, tak im nemôže vadiť, prejsť niekoľko metrov peši navyše. Okrem toho by sa ušetrené peniaze mohli použiť na prospešnejšie veci. S pozdravom Marcel Solárik

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Osobne by som urcite vyuzivala MHD na Zeleznu. Chodime tam cela rodina, dokonca aj rodina mojej mamy a este aj moj dedo. Chodime vzdy autom. Chyba mi spoj z Mlynskych Niv, pripadne niekde uplne zo stredu mesta. Nakolko chodime na Zeleznu so psom, malym dietatom a starym dedom, prestupovanie na Patronke je prilis narocne. A pravdepodobne nie som sama, kedze podla prieskumu tam za vikend pride 7300 ludi a polovica autami. Po postaveni Westend Gate to bude este viac sportujucich behajucich managerov, co chodia len autom. V kazdom pripade parkovisko je nutnost a pokial bude zasadene do prostredia a nenapadne, bude to super. Trosku nevidim dovod na to, aby samotny parkovaci dom mal obciansku vybavenost ako restika ci fitness.Taktiez je otazka kolko bude stat parkovanie, ak to bude vela, tak to vobec nesplni svoj ucel. Mozno by stalo za to postavit tam uplne najjednoduchsie riesenie parkovacieho domu a aby bolo parkovanie zadarmo.

Jednoznacne je povinnostou mesta rozsirovat parkovacie moznosti nielen na Zeleznej, ale aj vsade inde v BA. O tom nie je pochyb. A ak nie, bude to stale vacsi a neznesitelnejsi problem. S pozdravom

MGR. LÍVIA KALINOVÁ

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

DO LESOPAKU V KAŽDOM PRÍPADE MHD !

Mesto by malo výrazne podporovať MHD a potom žiadne ďalšie parkovacie miesta nikde netreba. NA ŽEL. STUD. by som možno ponechal pár parkovacích miest pre motorizovaných ťažšie telesne postihnutých. Zdravý človek so zdravými nohami nemôže mať problém použiť trolejbus, príp. mohol by tam premávať "vláčik" s elektrickým pohonom. Alojz Petráš, Kukučínova 2, 831 03 Bratislava

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ján Budaj:

Pracovná skupina, ktorá sa zapodievala situáciou  Železnej studienky, bola vedená námestníčkou Nagyovou - Džerengovou (klub SDKU - Most). Boli v nej zástupci poslancov  a tiež odborníci na územné plánovanie a dopravu z magistrátu. 

Tento tím , v ktorom som pre iné úlohy nebol, nám na nedávnom mestskom zastupiteľstve predložil  výsledky svojej práce . Konštatovali, že dopravná situácia statickej a aj dynamickej dopravy je v tejto výletnej lokalite kritická. To sa zrejme nedá spochybniť.
Každé leto sú tam dopravné kolízie, zavinené tlakom vozidiel zúfalo hľadajúcich si parkovacie miesta. Nárazový prílev návštevníkov (cca 7500 cez víkendový deň) prichádza sčasti aj na osobných vozidlách (odhad je cca 1000-1200 vozidiel denne). 

Vy sa môžete domnievať, že ide o  konzumeristov alebo nepriateľov životného prostredia , ktorých by malo toto mesto za ich neochotu cestovať MHD potrestať.  Zväčša ale majú občania prichádzajúci na Železnú studienku  na motorovom vozidle  racionálne dôvody.  Mám na mysli vozidlá, v ktorých sú rodiny s malými deťmi (aj s  ich kočíkmi, alebo vybavením na hru, šport alebo grilovačku),. Prichádzajú sem aj dôchodci a autá s invalidmi alebo občanmi, ktorým nevyhovujú existujúce spoje MHD, (alebo ich bariérovosť a pod.).   Títo  občania  bývajú oprávnene nespokojní, že mesto za dlhé desaťročia neinvestovalo v tejto lokalite do riešenia statickej dopravy.  Kapacita tamojšieho parkoviska - 100 státí - vznikla za bývalej éry  a ako je očividné, dnes nepostačuje ani pre každé desiate vozidlo, ktoré sme prichádza.  

Pre mesto - a aj pre mňa osobne - je nevítané, ak vodiči pre túto príčinu parkujú na zeleni, ak stoja na chodníkoch a prekážajú chodcom aj cyklistom.
Zrejme si to myslia aj iní poslanci, preto  Mestské zastupiteľstvo prerokovalo a odobrilo   rozšírenie kapacity  parkovania na doterajšom parkovisku za týchto podmienok : 
- že nepríde ku  záberu inej plochy, než je plocha súčasného parkoviska,  
- že náklady na max. trojpodlažnú stavbu nebude znášať mesto 
- že  budúce parkovné pre občanov bude nízke (cca 3 eurá na deň).

Plánované rozšírenie statickej dopravy (z dnešných 100 na 300 státí) je malé . Ak sa plán pani Nagyovej-Džerengovej vôbec  podarí, ani potom nepokryje viac než štvrtinu potreby. To spolu s poplatkom  za parkovanie vytvorí aj impulz na prehodnotenie rozhodnutia cestovať do tejto lokality osobným autom. A ide s tým ešte jedna dôležitá zmena :  ak sa dnes akosi v okolí "pomestí" tisícka vozidiel - po rekonštrukcii systému  statickej dopravy na Železnej studienke tomu už tak nebude. Po zavedení nových pravidiel sa divoké parkovanie eliminuje a občan bude  mať  možnosť zaplatiť si jedno z 300 parkovacích státí, alebo využiť kapacity v okolí (Tesco, Vojenská nemocnica a pod) alebo prísť namiesto autom linkami  MHD.   

Tento plán  osobne považujem za prospešný . Ako námestník, ktorý má v gescii prácu mestskej polície mienim (a to bez ohľadu na to, či skupina pani námestníčky dotiahne svoje plány s parkovacím domom na mieste dnešného parkoviska  do realizácie, alebo nedotiahne)    dohliadnuť, aby sa počnúc touto sezonou parkovanie pred  Železnou studienkou  prísne regulovalo a aby sa ukončilo  divoké parkovanie. Pokúsim sa tiež presadiť zastavenie automobilovej dopravy dovnútra areálu (tzn. že nestačí  značka, ale treba rampu)
Ján Budaj  

Fotogaléria

Diskusia k článku:

Parkovací dom ako pokračujúca snaha o výstavbu v Hornej Mlynskej doline?
Marián, 25.03.2013 12:20
Ruku na srdce, patrí parkovací dom do lesa? Do Lesoparku, na Železnú studienku k Partizánskej lúke?Zdravý rozum hovorí jednoznačne - nie. A to aj napriek dopravnému chaosu, ktorý tam každý víkend panuje. Prečo? Pretože by to bol predvoj ďalšej a ďalšej výstavby v lesoparku. Ak máte dobrú pamäť, určite si spomeniete na snahy o budovanie hotelov na Železnej studienke. Ten prvý mal stáť namieste bývalej Snežienky, ten druhý na mieste nikdy nedokončenej rybárskej reštaurácie za Klepáčom. Snahy o výstavbu stále žijú aj v lokalite bývalého sanatória. Ale poďme pekne po poriadku. Niektoré argumenty, ktoré som v súvislosti s obhajobou výstavby parkovacieho domu v lese čítal, sú prinajmenšom scestné. Napríklad: Parkovací dom má priniesť poriadok v parkovaní. A tak sa pýtam: čo bráni urobiť poriadok v parkovaní v okolí Červeného mosta aj teraz, v súčasnosti? Alebo čo tomu bránilo v minulosti? Prečo ten chaos s autami trpia kompetentní už mnohé roky? A potom prídu s „najjednoduchším“ riešením v podobe pevnej stavby, ktorá do lesa absolútne nepatrí? Prečo nie sú na chodníkoch v okolí Červeného mosta už dávno zábrany proti parkovaniu? Prečo nie sú rampy tam, kde autá nemajú čo hľadať? Iste, mnohí pri odpovedi na tieto otázky budú hľadať výhovorky. Ale tie neobstoja. Ďalším pseudoargumentom je, že veď na Železnú chodia aj mamičky s deťmi a kočíkmi i starí, menej vládni ľudia. Áno, to je pravda. A riešenie? Tak im vyhraďme prednostne miesta na existujúcom parkovisku. Keď to vedia urobiť hypermarkety na svojicch parkoviskách a obchodné centrá, prečo by to nemohla urobiť príslušná samospráva? V čom je problém? Viete v čom je problém? Problém je v tom, že snahy o vybudovanie parkovacieho domu pri Červenom moste trvajú už roky a súviseli a zrejme ešte aj súviasia s plánovanou výstavbou, ktorú spomínam vyššie. Keďže našťastie stroskotali a stroskotávajú snahy o vpustenie áut na Železnú studničku aj počas víkendov, niekto vymyslel parkovací dom na začiatku Partizánskej lúky. Odtiaľ potom pohodlne, buď autobusom, alebo akýmsi vláčikom presun na ďalšie miesta určenia – povedzme k hotelom...Klienti by počas víkendu, túto „komplikovanejšiu“ prepravu do uybtovacieho zariadenia nejako prežili...No a možnoby saneskôr vytvoril tlak, aby boli hotelív hostia púšťaní autami ďalej aj počas víkendu.... Tieto snahy zatiaľ našťastie neprešli a víťazí zdravý rozum. Železná studnička nie je developerský raj, ide o prírodnú rekreačnú oblasť. Sem prichádzajpú ľudia za pokojom, športom a tursitikou. Ak to niekomu trba stokrát zdôrazňovať a ešte to stále nepochopil, potom je to skrátka hlupák. Ďalším argumentom pre postavenie parkovacieho domu sú vraj vyčerpané možnosti pozemkov v okolí, ktoré by samohli na parkovisko využiť. No asi je to pravda. Ak by smeale pátrali po pozemkoch, ktoré mesto v minulosti predalo, možno by sme prišli nato, že práve tie ktoré dostali v minulosti súkromníci na výstavbu, by dnes mohli byť k dispozícii. Ale nie sú, pretože mesto už pozemky v okolí nemá, zrjeme ich predalo. A keď občan potrebuje – jednoducho nie sú. Takže, vážení priatelia, nadšenci prírody i tí mestski orientovaní ľudia! Samospráva má obhajovať záujmy ľudí a nie ísť prosti nim. Zdravý rozum musí každému napovedať, že stavať parkovacie domy v lese, ťahať ešte viac áut do lesoparku, aj keď na jeho okraj, je scestné myslenie. Toto myslenie postráda základný ľudský princíp a tým je ochrana prírody. Pretože my sme jej súčasťou a z nej sme vyšli. Ak ju budeme neustále vytláčať, onedlho nám to zráta. A to hádam nechceme. Všetci chceme dýchať čistý vzduch a bezpečne sa pohybovať v lese. A kto to nechce, nech zostane doma. Čitateľ Marián

Pridať komentár

Nepovinné
Povinné
Nepovinné

Najčítanejšie články

Kalendár akcií

gallery
Máj 2024
gallery
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
1. miesto v sutazi

Fotogaléria

Anketa

Patria podľa vás stromy na Františkánske a Hlavné námestie?
© 2024 Bratislavský kuriér. Made by TRIAD Advertising. Powered by SIMPLE WEB