00:00:00     21.2.2012     meniny má
icon icon

Newsletter

Aktuálne vydanie

Aktuálne vydanie

Facebook

Komentár
08. apríl 2017 / rl
Bratislavský samosprávny kraj nedávno diskutoval o lanovke, ktorá vyznieva ako marketingový ťah a v podstate je šitá na mieru developerom, ktorí to majú určite dobre vymyslené. Veď ide o nemalý biznis na jednom malom mieste v okolí Dunaja. Lanovka ale principiálne nič nerieši. To vedia aj malé deti.

Mnohí Bratislavčania si pamätajú, že začiatkom 90-tych rokov sa v Petržalke začalo stavať bratislavské metro. No tzv. divoké deväťdesiate, ktoré boli skôr eldorádom privatizácie a úplne iných záujmov, prehlušili verejný záujem v podobe budovania kvalitnej rýchlej verejnej dopravy nielen pre Bratislavčanov. Myšlienka metra zapadla prachom a neskôr prišli komunálni politici so zámerom rýchlodráhy typu S-BAHN. Aj tento model nosného systému dopravy ešte mohol vytrhnúť Bratislavu z čoraz viac sa zvierajúcich dopravných klieští. Ale aj zámer „S-BAHN“, teda rýchlovlakov zanikol v hluku iných politických bojov, šarvátok a pseudopriorít.

Neskôr neprešla ani výstavba tunela pod Dunajom v rámci napojenia Bratislavy na medzinárodný vlakový koridor TEN-T-17. Možno práve tu bola premárnená druhá šanca na začiatok budovania hybridného metra. A čo majú Bratislavčania DNES? Síce nové a moderné električky, no jazdiace na starých a chatrných tratiach rýchlosťou až 50km/h...!!!. Navyše, oprava a rozvoj tratí napreduje slimačím tempom...

Aj dnes je pri otvorení témy výstavby nového metra najčastejšou argumentáciou politikov a „odborníkov“ tvrdenie, že by išlo o nerentabilnú a finančne predraženú záležitosť. Ide ale o pseudo argumenty. Veď ako môže byť investovanie do systému kvalitnej a rýchlej hromadnej dopravy, ktorá by určite zlepšila aj napätú dopravnú situáciu v meste – nerentabilné? Veď tu ide o verejný záujem. No keď súkromný investor navrhne lanovku, tak sa mnohí idú potrhať, aby sa k nej vyjadrovali. K otázke verejného záujmu pre 700 – 800-tisíc ľudí, ktorí sa denne pohybujú po hlavnom meste v zápchach, sa ale vyjadruje málokto. Jednoduchšie je spoplatniť neexistujúce parkovacie miesta, či roky len tárať o potrebe opatrení v oblasti dopravy.

Ak by metro, či rýchlodráha v Bratislave už dávno slúžili obyvateľom celej našej krajiny, jalové diskusie o lanovke by vôbec nikto nikdy neotváral. Hádam len ak v zmysle turistickej atrakcie.

Robert Lattacher

Ilustr.foto:

Autor: HeinzLW – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0 at, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16638521

Diskusia k článku:

Oskyno, 09.04.2017 19:58
O metre sa 43 rokov hovorilo už viac nez dosť a snívanie o ňom nadobro pochovalo zdravý rozvoj bratislavskej MHD.

Pridať komentár

Nepovinné
Povinné
Nepovinné

Najčítanejšie články

Kalendár akcií

gallery
Júl 2024
gallery
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
1. miesto v sutazi

Fotogaléria

Anketa

Patria podľa vás stromy na Františkánske a Hlavné námestie?
© 2024 Bratislavský kuriér. Made by TRIAD Advertising. Powered by SIMPLE WEB